Formula 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16.Kasım.2007, Cuma 12:51:50 |
|
|
Singapur GP isim sponsorunu buldu |
|
|
2008 takviminde ilk Formula 1 yarışına ev sahipliğini gerçekleştirecek olan Singapur Grand Prix'nin isim sponsoru Singapur telekomünikasyon firması "SingTel" oldu. Ayrıca F1 tarihinin ilk gece yarışının yapılacağı grand prix yeni sokak pistinde 26-28 Eylül 2008 tarihlerinde düzenlenecek.
|
|
SingTel Group CEO'su Chua Sock Koong yaptığı açıklamada, "Formula 1 tarihinin ilk gece yarışının isim sponsorluğunu almış olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz" dedi.
Koong, "Tüm dünya bu harika yarışı SingTel markası ile izleyecek. Bu hem firmanın hem de Singapur'un uluslararası arenadaki imajını güçlendirecek" şeklinde konuştu.
Singapur GP sözcüsü Ong Beng Seng ise, Asya'nın önde gelen iletişim firmalarından biri olan SingTel'in, hem bölgesel hem de uluslararası çapta güçlü bir marka olduğunu belirtti.
Seng, "Firmanın bu gücü, SingTel'i mükemmel bir stratejik ortak yapmıştır. Böylece yarış Formula One SingTel Singapore Grand Prix olarak koşulacak" dedi.
Ferrari McLaren'in F1'e zarar verebileceği uyarısında bulundu |
|
|
Ferrari avukatı, Kimi Raikkonen’in şampiyonluğunun mahkeme salonlarında alınarak McLaren pilotu Lewis Hamilton’a verilmesinin Formula 1’e ciddi şekilde zarar vereceği konusunda uyardı. Avukat Nigel Tozzi, temyiz duruşmasında yaptığı konuşmada, “Sayın Raikkonen’nin şampiyonluğu kendisinden alınırsa bu ciddi bir adaletsizlik olacaktır” dedi.
|
|
Tozzi, “Eğer şampiyonluk, pistlerde yetenekle değil de avukatların kirli oyunlarıyla kazanılacaksa bu Formula 1’e çok büyük zararlar verir” diye konuştu.
Ferrari avukatı, “McLaren’ın her zaman söylediği gibi, şampiyonluğa mahkeme salonlarında değil yarış pistinde karar verilmelidir” dedi.
Bu arada dünkü duruşmadan çıkan karar ne olursa olsun yarış hakemlerinin Lewis Hamilton’ın sıra atlamasına karar vermek zorunda olmadıkları biliniyor.
Öte yandan McLaren’ın avukatı Ian Mill, “Prensip ortada, eğer bir ihlal varsa, ki bu performansı artırmaktadır, yaptırım da, korkarim ki diskalifiye cezası olmalıdır” diye konuştu.
Mill, duruşma kararını bugün açıklaması beklenen dört bağımsız hakimden, Kimi Raikkonen'in şampiyonluğu kazanmış olduğu gerçeğinden etkilenmemesi çağrısnıda da bulundu.
Avukat Mill, jüri heyetinin konuyu, "sezonun herhangi bir noktasında herhangi bir takımmış gibi ele almanızı istiyorum" dedi.
Geçmişteki benzer davalarda diksalifiye cezalarının sözkonusu olduğunu belirten Mill, kuralların her zamanki gibi uygulanması gerektiğini ifade etti.
Bu arada Ferrari ile McLaren arasındaki casusluk skandalı sırasında İtalyan ekibinin, pilotların da cezalandırılması yönündeki argümanını kullanan Mill, "Pilot tümüyle masum olabilir. Ancak kural ihlali yapmış bir aracın avantajını kullandılar" dedi.
Mill ayrıca, "Takım diskalifiye edilirse, pilotun da puan kaybetmesi lazım. Diğer olayda (casusluk skandalı) pilotlara FIA ile işbirliği yapmaları halinde dokunulmazlık teklif edilmişti" diye konuştu.
|
McLaren: 'Şampiyonluk amaçlamıyoruz' |
|
|
McLaren, Londra’daki FIA Uluslararası Temyiz Mahkemesi’ndeki duruşmanın ardından yaptığı açıklamada, mahkeme salonunda kazanılmış bir şampiyonluk peşinde olmadıklarını yineledi. Ferrari avukatı Nigel Tozzi, duruşma sırasında McLaren CEO’su Martin Whitmarsh’ın sadece kuralların açıklığa kavuşmasını istedikleri yönündeki açıklamasını, “dürüstlükten yoksun utanmasızca yapılan bir ikiyüzlülük” olarak nitelemiş ve İngiliz ekibini sert bir şekilde eleştirmişti.
|
|
Daha öncesinde ise McLaren’ın avukatı Ian Mill, BMW ve Williams pilotlarının diskalifiye edilmelerini istemiş, böylece Lewis Hamilton’ın dördüncülüğe yükselerek şampiyon olması gerektiğini belirtmişti.
“Prensip ortada, eğer bir ihlal varsa, ki bu performansı artırmaktadır, yaptırım da, korkarim ki diskalifiye cezası olmalıdır” diye konuşmuştu.
Whitmarsh ise duruşma sonrasındaki açıklamasında, argümanlarının son 20 yıl içinde teknik düzenlemelere ilişkin diskalifiye olaylarının örneklerine dayandığını ifade etti.
Whitmarsh ayrıca, nihayi hedeflerinin de rakiplerinin diskalifiye edilmesi olmadığını belirtti.
McLaren CEO’su, “Bugünkü duruşmada tüm taraflar kanıtlarını sunma ve mevcut duruma göre argumanlarını ifade etme imkanı buldu. Şimdi iş FIA Uluslararası Temyiz Mahkemesi’nin kararına kaldı” dedi.
Whitmarsh, “İtiraz başvurusu öncesinde de belirttiğim gibi, bizim amacımız Brezilya Grand Prix yarış hakemlerinin ortaya çıkardığı bir belirsizliği açıklığa kavuşturmaktır, yoksa sürücüler klasmanında bir şampiyonluk hedefimiz yoktur” dedi.
Turkiye1.Com
|
Horner: 'Alonso Renault'ya döner' |
|
|
Red Bull patronu Christian Horner, takımının gelecek sezon Fernando Alonso için Renault ile yaptığı mücadeleyi kaybettiğine inanıyor. İspanyol pilot, McLaren'da geçirdiği sıkıntılı bir sezonun ardından eski takımına döneceğinin sinyallerini vermişti. Horner bir İspanyol radyosu Onda Cero'ya yaptığı açıklamada, Alonso'nun eski takımına gideceğine inandığını söyledi.
|
|
Horner, "Fernando'nun yolculuğu Renault'da bitecek. Alonso ile irtibatlı olmaktan memnunuz. Ancak 2008 anlaşmalı sürücülerimiz var" dedi.
Horner ayrıca, "Renault, Toyota ile birlikte koltuğu boş olan tek takım" şeklinde konuştu.
TurkiyeF1.Com
|
|
16.Kasım.2007, Cuma 09:11:03 |
|
|
De la Rosa: 'TC yasağı geriye dönük bir adım' |
|
|
McLaren test pilotu Pedro de la Rosa, çekiş kontrol yasağının "geriye doğru atılmış bir adım" olduğunu söyledi. İspanyol Marca gazetesine konuşan 36 yaşındaki de la Rosa, "Çekiş kontrol olmadan hızlanmak çok daha zor. Artık ayağınızı gaz pedalına çok daha dikkatli basmak zorundasınız" dedi. İspanyol pilot, "Evet sürüş daha zevkli ancak aynı zamanda da daha zor" dedi.
|
|
Aracın kontrolü kaybetmenin artık daha kolay olacağını ve bu yüzden pilotların daha çok hata yapacaklarını kaydeden İspanyol pilot, kendisinin yardımcı elektronik sistemli araçları tercih ettiğini belirtti.
De la Rosa, "Teknoloji ve güvenlik açısından bakıldığında geriye dönük bir adım" dedi.
Bununla birlikte diğer alanlarda yasağın ilerleme sağlayacağını ifade eden İspanyol pilot, tur zamanlarının ise geçtiğimiz senelerdekinden farklı olmayacağını söyledi.
TurkiyeF1.Com
Raikkonen'e yasak aşk iddiası |
|
|
İtalyan aktris Valentina Gioia, dünya şampiyonu Kimi Raikkonen ile aşk yaşadığını iddia etti. Raikkonen ile bir yıl önce Milano'daki bir gece kulübünde tanıştığını söyleyen 25 yaşındaki İtalyan aktris, paparazzi dergisi Star+TV'ye yaptığı açıklamada, Raikkonen'in evli olduğunu anladığında ilişkisini bitirdiğini belirtti.
|
|
Gioia, "Zürih'deki evinin yakınlarında yürürken, Kimi, Alonso'nun dev bir posterini gördü. Billboard'a tırmanarak posteri söktü" iddiasında bulundu.
Genç aktris açıklamasının devamında, "Onunla tanıştığımda daha kim olduğunu bile bilmiyordum. Kimi bana bir müzik grubunun şarkıcıymış gibi görünmüştü" dedi.
Gioia, Raikkonen'in evine gittiğini belirterek, "Evinde aldığı madalyaları gördüm. Eski takımı McLaren'da iken kullandığı direksyonu gururla göstermişti" diye konuştu.
Raikkonen ile bir Grand Prix'ye gittiğini de söyleyen genç aktris bu sırada medyadan kaçmak için bir otelde gizlendiğini ileri sürdü.
Gioia, "Bir gün TV'de yarış seyrederken yorumcular Kimi'nin eşi Jenni hakkında bazı şeyler söylediler. Evli olduğunu anlayınca da ilişkiyi bitirdim" dedi.
"Tüm ilişkiyi sona erdirdim. Bana gönderdiği hediyeleri de iade ettim. Böylece sona erdi. Kalbim çok kırılmıştı" diyen Gioia, Raikkonen'i son kez, Haziran ayında Milano'daki bir restorantta gördüğünü söyledi.
Kobayaşi 3. test pilotu olarak Toyota'da |
|
|
Toyota, Kamui Kobayaşi'nin üçüncü test pilotu olarak Franck Montagny'nin yerini alacağını doğruladı. Bu hafta sonu Macau'daki son Formula 3 yarışına çıkan 21 yaşındaki Japon pilotun, gelecek ay Jerez'deki testlerde takıma katılacağı belirtildi.
|
|
2001'den bu yana Toyota'nın Genç Sürücüler Programı'nın içinde olan Kobayaşi son iki sezondur F3 Euro Series'de mücadele etti.
Japon pilot yaptığı açıklamada, Formula 1'de yer almaktan büyük heyecan duyduğunu ifade ederek, "Benim için harika bir fırsat" dedi.
Geçtiğimiz kış takım aracını kullanan Kobayaşi, "İlk testler iyi geçmişti. Fakat F1 hakkında öğrenecek çok şey var. Takımla düzenli olarak testlere çıkmak benim için çok büyük bir tecrübe olacak" şeklinde konuştu.
Kobayaşi ayrıca, "Formula 1 araçları hakkında çok şey öğreneceğimden eminim. Umarım bu görev gelecekteki kariyerime yardımcı olur. Fakat şu an için takımın gelişimine yardıma odaklanmış durumdayım" dedi.
Toyota Racing Başkanı ve takım patronu Tadaşhi Yamaşima ise, "Kamui geçen kış aracı test ederken, gelecekte F1'de yarışma potansiyeline sahip olduğunu göstermişti" dedi.
Yamaşima, "Formula 3'te bir sezon daha tecrübe kazandıktan sonra test pilotluğu görevine aldık. Formula 1'de mücadeleye hazır olduğunu düşünüyoruz" şeklinde konuştu.
TurkiyeF1.Com
Briatore: 'Alonso'nun gelme ihtimali yüzde 60' |
|
|
Renault takım patronu Flavio Briatore, çifte dünya şampiyonu Fernando Alonso'nun gelecek sezon Fransız ekibine katılma ihtamilini "yüzde 60" olarak değerlendirdi. Briatore, İtalya ANSA haber ajansında yayınlanan açıklamasında, "Renault gelecek sezon kesinlikle farklı sürücülerle mücadele edecek. Alonso'nun bizimle olma ihtimali yüzde 60" dedi.
|
|
Böylece Giancarlo Fisichella ve Heikki Kovalainen'ın takımdan ayrılacağını ifade etmiş olan Briatore, "(Alonso'nun alınmasında) avantajlı olan taraf biziz. Çünkü kendisini tanıyoruz. İki gün içinde bir sonuca varılacak" şeklinde konuştu.
Toyota dün yaptığı açıklamada, Timo Glock'un gelecek sezon Ralf Schumacher'in yerini alacağını belirterek, Alonso opsiyonunun zayıf bir bir ihtimal olduğunu ifade etmişti.
Alonso, 2005 ve 2006 senelerinde yarıştığı Renault üst üstü iki kez şampiyonluk yaşamış ard&
|
|
|
|
|
|
|
Bugün 7 ziyaretçi (8 klik) kişi burdaydı!
http://www.bedava-sitem.com/editor/editor/fckeditor.html?InstanceName=html&Toolbar=Default
|
|
|
|
| | | | | | | | | |